Próbując spełnić oczekiwania naszych klientów, postanowiliśmy stworzyć sekcję FAQ i zawrzeć w niej szczegółowe odpowiedzi na pytania, które często zadają nasi klienci.
Jeśli Państwa pytania nie ma na naszej liście, to z przyjemnością odpowiemy na nie osobiście. Wystarczy tylko zadzwonić lub napisać wiadomość – Odpowiemy najszybciej, jak to będzie możliwe!
Pragniemy aby Państwa decyzje dotyczące sprzedaży lub zakupu nieruchomości były w stu procentach trafione, a wszelkie wątpliwości co do wyboru odpowiedniego partnera biznesowego i rozsądnego sposobu lokowania swoich środków finansowych zostaną rozwiane.
Ile czasu zajmuje Wam sprzedaż nieruchomości?
Na czas sprzedaży nieruchomości ma wpływ kilka różnych czynników tj. cena, lokalizacja oraz marketing. Dobre przygotowanie oferty, analiza rynku oraz dobranie indywidualnej strategii sprzedażowej maksymalnie skraca czas do finalizacji transakcji.
Czy zgłoszenie do Was oferty wiąże się z jakimiś kosztami?
Nie, wynagrodzenie pobieramy dopiero po zakończeniu naszej pracy, czyli w momencie zrealizowania transakcji. W niektórych przypadkach (np. przy transakcji z odroczonym terminem zawarcia finalnego aktu notarialnego) połowę wynagrodzenia pobieramy przy umowie przedwstępnej.
Czy dajecie gwarancję, że sprzedacie moją nieruchomość?
Udzielamy gwarancji pełnego zaangażowania w proces sprzedaży Państwa nieruchomości. Tworzymy strategię podpartą konkretnymi działaniami mającymi na celu szybką realizację transakcji. Dla nas najważniejsze jest aby nasz klient zrealizował swój plan jak najszybciej.
Co w sytuacji jeśli w ustalonym terminie nie uda się Wam sprzedać mojej nieruchomości?
Każda nieruchomość przyjmowana do naszej oferty jest szczegółowo analizowana pod kątem realnych szans na jej sprzedaż dlatego też 99% naszych ofert zostaje sprzedana w ustalonym terminie. W szczególnych sytuacjach gdy nieruchomość nie zostanie sprzedana będą mogli Państwo przedłużyć z Nami umowę na kolejny okres lub zrezygnować z dalszej współpracy bez ponoszenia kosztów.
Czy konieczne jest podpisywanie umowy pośrednictwa?
Tak, obowiązek zawierania z klientami umów pośrednictwa w formie pisemnej jest na nas nałożony przez polskie prawo, w szczególności przez ustawę o gospodarce nieruchomościami (Dz. U.1997 nr 115 poz.7) Ponadto zawarcie umowy pośrednictwa w formie pisemnej gwarantuje Państwu określony standard usług i wykonanie ustalonego zakresu czynności. Daje też klientowi możliwość skorzystania z ochrony ubezpieczeniowej w sytuacji, gdyby poniósł on szkodę w wyniku działania lub zaniechania biura, z którego usług korzysta.
Na jak długo podpisywana jest umowa?
Czas trwania naszej współpracy uzgadniany jest indywidualnie. Wiele zależy od specyfiki sprzedawanej nieruchomości, ustalonej strategii z klientem i nakładów poniesionych na promocję. Wydłużająca się sprzedaż nie jest dla nas korzystna, wobec tego podejmujemy szereg działań aby sprzedać ją jak najszybciej.
Czy muszę przyjść osobiście do biura, aby zgłosić nieruchomość do sprzedaży / wynajmu?
Nie jest to konieczne, można to zrobić drogą telefoniczną, mailową lub wypełniając formularz na naszej stronie.
Czy współpracujecie z innymi biurami?
Współpraca z innymi biurami jest bardzo istotna, a my nie mamy z tym najmniejszego problemu - zobowiązujemy się przekazać Państwa ofertę do innych biur współpracujących. Tak więc oszczędzają Państwo czas a jednocześnie angażujecie wielu pośredników aby pracowali nad Państwa ofertą.
Jak i gdzie będzie reklamowana moja oferta?
Dla każdej sprzedawanej nieruchomości ustalamy indywidualny plan sprzedażowy. Najważniejsze jest przygotowanie nieruchomości zarówno pod kątem wizualnym jak i formalno prawnym.
W tym celu stosujemy szereg precyzyjnych zabiegów marketingowych.
Państwa oferta będzie promowana m.in. na stronie naszego biura, w systemach wymiany ofert, trafi do bazy klientów biura Homever Nieruchomości. Pojawi się również na najważniejszych portalach z nieruchomościami i będzie tam promowana w ramach autorskich programów. Każdorazowo działamy adekwatnie do oczekiwań klienta. Ponadto posiadamy szeroko rozumiane kontakty zarówno z sektorem inwestorów jak i klientami poszukującymi nowej nieruchomości.
Jakie opłaty wiążą się ze sprzedażą Nieruchomości?
Najczęściej występują trzy składniki: podatek od czynności cywilno prawnych (PCCP), opłata notarialna i sądowa. Opłaty te ponosi nabywca nieruchomości i pobierane są przez notariusza, po podpisaniu aktu notarialnego.
Czy decydując się na sprzedaż muszę znać wartość mojej nieruchomości?
Nie. Decydując się na współpracę z biurem Homever Nieruchomości każdorazowo dokonujemy oględzin nieruchomości, przeprowadzamy analizę rynkową sprawdzenia przeznaczenia nieruchomości i weryfikacji dokumentów.
Wartość nieruchomości zależna jest od kilku czynników tj. lokalizacja, otoczenie, stan techniczny oraz prawny, bliskość infrastruktury, funkcjonalność budynku, piętro, sąsiedztwo, układ pomieszczeń. Jednym z pierwszych zadań po podpisaniu z Nami umowy jest przeprowadzenie porównawczej analizy rynku jak również mocnych i słabych stron nieruchomości.
Jeśli nie wiesz jaka jest wartość Twojej nieruchomości pomożemy Ci ustalić maksymalną realną cenę jaką mogą Państwo uzyskać. Przeprowadzimy dokładną analizę rynku - Usługa ta jest bezpłatna.
Czy zajmujecie się wynajmem nieruchomości?
Tak, pomagamy przy znalezieniu najemcy, bądź w poszukiwaniu mieszkania na wynajem
Czy mogę zlecić Wam sprzedaż lub wynajem nieruchomości jeśli podpisałem/am już wcześniej umowę z inną agencją?
Tak, pod warunkiem, że nie jest to umowa na wyłączność. Jeśli podpisali Państwo wcześniej umowę na wyłączność z innym biurem, a chcecie korzystać z usług naszej agencji, trzeba taką umowę wcześniej wypowiedzieć.
Znalazłem na Waszej stronie interesującą mnie ofertę, co mam zrobić, by móc ją obejrzeć na żywo?
W celu obejrzenia nieruchomości wystarczy, że do nas zadzwonisz lub wyślesz zapytanie dotyczące oferty. Możesz również osobiście odwiedzić nasze biuro.
Jestem zainteresowany ogłaszaną u was nieruchomością, kiedy mogę ją obejrzeć?
Zwykle nieruchomości można oglądać z dnia na dzień lub nawet tego samego dnia. To zależy od tego czy nieruchomość jest zamieszkała - w jakie dni i w jakich godzinach dostępni są domownicy, czy posiadamy klucze do tej nieruchomości oraz od innych preferencji właściciela ogłaszanej nieruchomości.
Czy pomagacie uzyskać kredyt na zakup nieruchomości?
Tak, współpracujemy z doradcą kredytowym, który bezpłatnie:
- zweryfikuje Twoją zdolność kredytową,
- przedstawi ofertę kilku banków dostosowaną do Twoich indywidualnych potrzeb
- pomoże skompletować dokumenty, dzięki czemu zaoszczędzisz czas
- zapewni osobistą opiekę w czasie całego procesu uzyskiwania kredytu aż do zawarcia umowy kredytowej